در حال بارگذاری
گزارش عصر اترک از انتخابات ریاست‌جمهوری؛

مشارکت وصف‌نشدنی دیار گنجینه فرهنگ‌ها در سرنوشت کشور

شماره خبر : 790 - https://asreatrak.ir/short/4OR0M

شهروندان بجنورد، مرکز خراسان شمالی از دقایق اولیه آغاز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در شعب اخذ رأی نقششان را در تعیین سرنوشت کشورشان ایفا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار عصر اترک، صبح امروز ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۳ دومین دور از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور پرشور مردم و مسئولان آغاز به کار کرد.

 چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هفته گذشته هشتم تیرماه با حضور چهار نامزد انتخاباتی آغاز شد، اما باتوجه‌به اینکه آرا به حدنصاب نرسید، سعید جلیلی و مسعود پزشکیاندو کاندیدا از دور اول به دوره دوم انتخابات ریاست‌جمهوری راه پیدا کردند.

 مشارکت مردم در انتخابات هشتم تیرماه، ۴۵ درصد بود، این در حالی است که با محدودشدن تعداد کاندیداها و برنامه‌های تبلیغاتی و مناظره‌های تلویزیونی فضا برای انتخاب اصلح برای مردم باز شد، به‌طوری‌که مشارکت در ساعت‌های اولیه آغاز انتخابات در مرکز خراسان شمالی با شوروشوق وصف‌ناشدنی و حضور و مشارکت بالایی از مردم در حال برگزاری است.

 در دقایق اولیه آغاز انتخابات حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی و سایر مسئولان استانی با حضور در این شعبه اخذ رأی، در انتخابات شرکت کردند.

 از نکات قابل‌توجه در این مراسم ادای احترام مسئولان استان خراسان شمالی به‌عکس شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی بود.

 

مشارکت وصف‌نشدنی دیار گنجینه فرهنگ‌ها در سرنوشت کشور

 یکی شهروند بجنوردی درحالی‌که پوستری از حاج‌قاسم و مقام معظم رهبری را در دست داشت، در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: دلیل حضور من در انتخابات تأکیدات مقام معظم رهبری است و امروز این تصویر را همراه خودم آورده‌ام که بگویم سردار سلیمانی خورشید جهان، ایران و مقاومت بوده و موی دماغ نیست.

 

مشارکت وصف‌نشدنی دیار گنجینه فرهنگ‌ها در سرنوشت کشور

 ما وابسته انقلاب هستیم

 یکی دیگر از افراد مسن که در دقایق اولیه در انتخابات حضور پیدا کرده بود از دلیلش برای حضور در پای صندوق‌های رأی گفت: هدف ما از شرکت در انتخابات این است که دشمن بداند ما چه میزان وابسته به انقلاب هستیم و وطنمان را دوست داریم.

 وی ادامه داد: ما انقلاب و رهبرمان را دوست داریم و امروز اینجا حاضر شدیم که نشان دهیم همیشه پیرو خط رهبرمان هستیم و در راستای بیانات مقام معظم رهبری قدم بر می‌داریم.

مشارکت وصف‌نشدنی دیار گنجینه فرهنگ‌ها در سرنوشت کشور

 بانوی بجنوردی که همراه با دو فرزندش، رأس ساعت آغاز انتخابات در محل مسجد انقلاب بجنورد حضور پیدا کرده بود، در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: ایران قوی را دوست دارم و باتوجه‌به اینکه آینده فرزندانم برایم اهمیت دارد، به همین دلیل در ساعت اول حضور پیدا کردم.

مشارکت وصف‌نشدنی دیار گنجینه فرهنگ‌ها در سرنوشت کشور

 ایران حرم است

پدربزرگ بجنوردی که همراه با نوه‌اش در صف انتخابات دیده می‌شد، در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: امروز نوه‌ام را همراه خود آورده‌ام که ببیند و یاد بگیرد که همیشه باید برای دفاع از کشور و وطنش حضور داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه طبق صحبت‌های حاج‌قاسم، ایران حرم است، گفت: من امروز آمده‌ام که با یک رأی‌ام از این حرم دفاع کنم.

مشارکت وصف‌نشدنی دیار گنجینه فرهنگ‌ها در سرنوشت کشور

خواهر شهید احمد دلارام در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در حاشیه برگزاری انتخابات ابراز داشت: من امروز وظیفه دانستم که در انتخابات شرکت کنم و با رأی‌دادن بتوانم راه برادر شهیدم را ادامه دهم.

مشارکت وصف‌نشدنی دیار گنجینه فرهنگ‌ها در سرنوشت کشور

 چندین تن از کارگران شهرداری با لباس کار برای ادای دین به کشور و نظام در صف انتظار برای رأی‌دادن به چشم می‌خوردند که یکی از آنها در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: امروز به عشق رهبرم بر خودم واجب دانستم که اینجا حضور پیدا کنم و رئیس‌جمهورم را انتخاب کنم.

مشارکت وصف‌نشدنی دیار گنجینه فرهنگ‌ها در سرنوشت کشور

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که مشارکت در دومین دور از انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مرکز استان خراسان شمالی بیش از دور اول است و مردم با شوروشوق زیادی در این مراسم حضور دارند.

 مردم آگاه این مرزوبوم می‌دانند که هر رأی مشتی بر دهان استکبار است، بنابراین بااقتدار در این رویداد ملی و مهم و سرنوشت‌ساز حضور پیدا می‌کنند که حامی وطن و رهبرشان باشند.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات